Alejandro Almanza Pereda "Horror Vacui" Enstalasyonu Üzerine İnceleme
Alejandro Almanza, 1977 yılında Meksika'da doğmuştur. 2005 yılında El Paso Teksas Üniversitesi heykel bölümünden mezun olduktan sonra New York’a gitmiş ve işlerini Meksika-New York hattında üretmiştir. Fotoğrafları ve heykelleriyle tanınan sanatçı 15. İstanbul Bianeli’ne Pera Müzesi’nde sergilenen 2010’dan beri ürettiği Horror Vacui (Boşluk Korkusu) serisiyle katılmıştır. Sanatçının eserleri, sergi süresince yoğun ilgi ve beğeni görmüştür.
Çalışmanın konusu doğayı nasıl gördüğümüzle alakalıdır. Doğaya hayranlık duymuşuzdur. Bu ressamlar içinde böyledir ve doğayı en güzel şekilde resmetmeye çalışmışlardır. Sanatçının çalışmasında kullandığı bu resimler insanların duvarlarında görmeye alışık olduğu manzara tablolarıdır. Sanatçı, bu tabloların dünyadaki en yapay yere yani oturma odalarımıza asıyor olmamızı eleştirmiştir. Eser, doğa-insan ilişkisi üzerinden özel ve kamusal alan arasındaki gerilimi konu almıştır.
Çalışma insanların doğa ile olan ilişkisi üzerinde durmaktadır. Çalışmanın konusunu doğa ve beton arasındaki gerginlik olarak yorumlayabiliriz. Bunun sebebi ise gereksinimdir. Modern inşaat ihtiyaçlarımız gereği doğayı işgal etmektedir.
Sanatçı değerlerin bir dönemden diğerine aktarılırken bir zamanlar tutku uyandıran elle yapılmış resimden bugün büyük maliyetlerle çağdaş, minimal iç mekân tasarımlarında kullanılan betona kadar beğenilerdeki değişimlere işaret etmektedir.
Seriye adını veren “horror vacui”–“boş alan korkusu ya da antipatisi”–bir resim düzleminin negatif boşluklarını detaylarla doldurmaya dayalı geleneksel bir görsel tekniktir. Sanatçının çalışmasına bu ismi vermesinin sebebi insanların doğayı kendi isteklerine göre durmadan ve aşındırarak biçimlendirmeleri doğanın kendi döngüsünde ilerlemesine engel olmalarıdır. Tıpkı hayranlık duyduğumuz manzara resimlerini evimizde oturma odalarımıza asmamız ve zamanla değerini yitirmesi gibi.
Guzel bilgiler icin tesekkur ve tebrik ederim😊 devamini bekliyoruz
YanıtlaSilTeşekkür ederim. :)
Sil